شماره تماس : 09122015467 - 02166963654

تهران - میدان حسن آباد خیابان وحدت رو به روی پارک شهر پاساژ وحدت طبقه اول پلاک 2/12

شماره تماس : 09122015467 - 02166963654

پیچ و مهره برنجی؛ اتصالی مقاوم، بادوام و به صرفه

پیچ و مهره برنجی؛ اتصالی مقاوم، بادوام و به صرفه

احتمالا شما هم بین خرید از انواع پیچ و مهره سرگردان می شوید. تنوع بسیار زیاد پیچ و مهره موجود در بازار چه از نظر نوع کاربرد و چه از نظر نوع جنس، بسیاری از افراد حتی متخصصین را هم دچار تردید می کند. در بین انواع مختلف این محصول، پیچ و مهره برنجی از محبوبیت زیادی برخوردار است. البته در هنگام خرید پیچ برنجی نیز باید به کیفیت و نوع آن توجه کنید تا هم آن را به بهترین قیمت بخرید و هم کارایی لازم را برای جایی که قصد دارید از آن استفاده کنید داشته باشد.

مهمترین ویژگی پیچ برنجی مقاومت در برابر رطوبت است که باعث تمایز آن نسبت به دیگر پیچ ها شده است. یکی از مشکلات عمده پیچ های آهنی، زنگ زدن آن ها است. مشکلی که گاه باعث بروز برخی مشکلات اساسی به ویژه در ساختمان سازی یا سوله های صنعتی شده است. پیچ برنجی زنگ نمی زند و همین موضوع، ویژگی مثبت این نوع پیچ است.

در ادامه این مطلب تلاش شده تا به معرفی انواع پیچ برنجی و خصوصیات این نوع از پیچ صحبت شود. آشنایی با پیچ و مهره برنجی به شما در هنگام خرید کمک می کند تا با اطلاعات و دانش بیشتری برای خرید اقدام کنید. به ویژه در خرید اینترنتی پیچ برنجی، داشتن این اطلاعات معجزه می کند.

پیچ و مهره برنجی چیست؟

تنها جنس پیچ و مهره برنجی است که باعث تمایز آن شده است. انواع پیچ و مهره از پیچ شش گوش و خروسکی گرفته تا انکربولت می تواند از جنس برنج ساخته شده باشد. البته ممکن است بسیاری از انواع پیچ و مهره ها به دلیل عدم استقبال یا عدم صرفه اقتصادی برای تولید کننده، با جنس برنج ساخته نشود. با این حال وقتی صحبت از پیچ و مهره برنجی می کنیم، منظور طیف گسترده ای از انواع پیچ و مهره است که با جنس برنج ساخته می شود.

برنج نوعی آلیاژ دست ساخته بشر است که از ترکیب روی و مس ایجاد می شود. رنگ زرد آلیاژ برنج وابسته به میزان ترکیبات روی و مس بوده و کیفیت برنج نیز به طرز ساخت این آلیاژ بر می گردد. البته استاندارد های جهانی برای ساخت آلیاژ برنج تعیین شده که تولیدکنندگان خود را ملزم به آن می دانند.

پیچ و مهره برنجی از آلیاژ باکیفیت برنج تهیه می شود. ویژگی اصلی این آلیاژ که باعث تفاوت با بسیاری از عناصر می شود، عدم زنگ زدن آن است. این ویژگی توانسته یکی از اصلی ترین مشکلات پیچ و مهره را برطرف کند. در حال حاضر گریدهای مختلف پیچ برنجی در کارخانه ها تولید و روانه بازار می شود. به همین علت از این پیچ ها می توان در کاربردهای مختلف استفاده کرد.

انواع پیچ برنجی

همانطور که گفته شد، پیچ برنجی همانند پیچ آهنی یا پیچ مسی، انواع مختلفی دارد. هر کدام از انواع پیچ برنجی ممکن است در کاربردهای مخصوص به خود به کارگرفته شود. با این وجود شما باید بر اساس نوع نیازی که دارید و مکانی که می خواهید از پیچ برنجی استفاده کنید، یکی از انواع این محصول را انتخاب نمایید. برخی از پرکاربردترین انواع پیچ برنجی عبارتند از:

  • پیچ برنجی شش گوش
  • پیچ برنجی چهار گوش
  • پیچ برنجی گرد
  • پیچ برنجی گوشتی خور
  • پیچ برنجی عدسی
  • و...

البته انتظار نداشته باشید که تمامی فروشگاه های اینترنتی و فیزیکی ارائه انواع پیچ و مهره برنجی را انجام دهند. در مقابل برخی از فروشگاه ها به ویژه فروشگاه های اینترنتی، ارائه دهنده انواع پیچ و مهره برنجی هستند و شما می توانید از بین تنوع بالای محصولات، پیچ یا مهره مد نظر خود را انتخاب کنید.

در خرید اینترنتی پیچ و مهره برنجی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در این مقاله قصد نداریم به مزایای خرید اینترنتی پیچ و مهره برنجی بپردازیم. احتمالا می دانید که دسترسی راحت تر، قیمت مناسب تر و صرفه جویی در زمان، تنها بخشی از مزایای خرید اینترنتی پیچ و دیگر اتصالات است. با این حال باید در هنگام خرید اینترنتی نیز به برخی نکات توجه داشته باشید.

اطلاعات را بررسی کنید: یکی از مهمترین نکاتی که باید در هنگام خرید پیچ به ویژه در خرید اینترنتی توجه داشته باشید، بررسی اطلاعات پیچ است. از مهمترین ویژگی های خرید اینترنتی پیچ و مهره این است که بر خلاف فروشگاه های فیزیکی، شما می توانید تمامی اطلاعات مربوط به پیچ ها را مطالعه کرده و سپس اقدام به خرید کنید. حتما توضیحات درج شده مثل طول گام، نوع سرپیچ و... را بخوانید و پس از بررسی نهایی، خرید خود را قطعی کنید.

نوع کاربرد پیچ را در نظر بگیرید: بدون در نظر داشتن نوع کاربرد پیچ برنجی، نباید آن را خریداری کنید. در غیر اینصورت ممکن است یک پیچ ضعیف تر از نیازتان خریداری کنید که نتواند خواسته های شما را برآورده کند. در مقابل اگر پیچ و مهره برنجی قوی تر از نیازتان بخرید، بدون علت هزینه بیشتری پرداخت کرده اید. مشخص کردن نوع کاربرد در انتخاب قطر پیچ برنجی، نوع سر پیچ، نوع نوک پیچ و... نیز اثر گذار است. در نتیجه با دقت بیشتری نوع و نحوه استفاده از پیچ و مهره برنجی را مشخص کنید.

اعتبار فروشگاه را بررسی کنید: اگر قصد خرید اینترنتی پیچ و مهره برنجی دارید، باید اعتبار فروشگاه را به صورت دقیق مشخص کنید. تنها در این صورت است که هم می توانید از کیفیت پیچ و مهره و واشر اطمینان داشته باشید و هم از نظر قیمت مطمئن شوید. فروشگاه های اینترنتی معتبر اصولا بخش آموزشی فعالی دارند و محصولات آنها مشخصلات کاملی دارد. البته داشتن برخی مجوزها نیز می تواند نشان دهنده اعتبار فروشگاه اینترنتی پیچ و مهره باشد.

 

به موقع خرید کنید: هیچ وقت خرید پیچ و مهره برنجی مورد نیازتان را به زمانی که کار گره می خورد نیاندازید. همیشه بیشتر از پیش بینی خرید کنید. در این صورت با خیال راحت می توانید به روند پروژه یا کار خود را انجام دهید. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی تخفیف های ویژه ای برای فروش پیچ و مهره برنجی در برخی ایام سال ارائه می کنند. اگر بتوانید خرید خود را در این زمان ها انجام دهید، در قیمت پیچ و مهره برنجی نیز صرفه جویی خواهید کرد.

 

آیکون چت واتس اپ